De man litar på …

Vi följer dem vi litar på. Så har det alltid varit och så är det
än idag.

Översatt till krass marknadsföring på sociala medier betyder det
här att vi litar på dem vi följer. Och här visar statistiken hur väl det
stämmer. Studier visar att 3 av 4 som följer influencers i Sverige har köpt en
produkt som denna har rekommenderat.

Influencer får också sina följare att lägga mer tid på just deras
flöde, vilket innebär att följarna exponeras mer för de produkter som dessa
influencers presenterar. Du som anlitar dem kommer alltså att få ditt varumärke
exponerat för influenerns publik längre än om du har det på din egen sida.
Någon har räknat ut att snittpersonen som följer en influecer spenderar 2
minuter och 8 sekunder per inlägg. Då räknas alla inlägg in, såväl Instagram
som Youtube eller blogginlägg.

Människor man tycker om litar man på.

Svara

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *